homebutton
macbookbutton
ipadbutton
iphonebutton
directbutton
FAQ
schadebutton
contactbutton
Actua Veelzijdig Verzekeren - Capelle aan den IJssel

Heb je nog vragen over onze verzekering?

Kijk dan eerst of je vraag hiernaast wordt beantwoord. Staat je vraag er niet bij, dan kun je deze stellen via info@verzekerjeapple.nl of 010 - 44 77 100.

VerzekerjeApple.nl - Actua AssurantiŽn  Verzeker je Apple

Macbook

iPad

iPhone

item3
item4
item5

Direct afsluiten

Veel gestelde vragen

Schade

Contact

item6
item7
item6a
item6b

Over Actua

Apple Premium Resellers

item8
item8a

Copyright © 2012 Actua AssurantiŽn B.V. | Disclaimer

VerzekerjeApple.nl is een initiatief van Actua AssurantiŽn. Alle premies worden weergegeven inclusief assurantiebelasting

Algemeen

Wat is het e-mail adres voor opzeggingen en wijzigingen?

Dit is wijzig@actua.org

 

Hoe kan ik mijn adreswijziging het beste doorgeven?

Je kunt je adreswijziging per e-mail doorgeven via wijzig@actua.org

 

Ik wil de incasso terugdraaien. Hoe moet dit?

Je kunt contact opnemen met de bank om de geÔncasseerde premie terug te laten storten
binnen de hiervoor geldende maximale stornoperiode. Wij kunnen ook de premie terugstorten.
Wij maken echter het bedrag pas 8 weken na de incasso over in verband met de wettelijke stornoperiode
van 60 dagen waarin je de premie terug kan vorderen via je bank.

 

Ik wil de verzekering voor mijn iPhone opzeggen. Hoe kan ik dit het beste doen?

Opzeggingen dienen altijd schriftelijk te gebeuren onder vermelding van het certificaatnummer.
Bij automatische incasso's is dit het betalingskenmerk wat op het bankafschrift is vermeld.
Opzeggen kan ook per e-mail naar wijzig@actua.org

 

Je verzekering

Is het van belang waar ik mijn Apple product heb aangeschaft?

In het digitale aanvraagformulier kun je een groot aantal dealers selecteren. Mocht de dealer waar jij je Apple apparatuur hebt aangeschaft hier niet bij staan, dan kun je op dit formulier 'geen winkel/overige winkel selecteren'. Let op, je Apple apparatuur moet wel bij een in Nederland gevestigde dealer zijn aangeschaft, waarbij de normale Nederlandse garantie van kracht is.

 

Wanneer gaat de verzekering in?

De ingangsdatum van de verzekering is de aankoopdatum van de te verzekeren apparatuur.

 

Binnen hoeveel dagen na aanschaf van de apparatuur kan ik een verzekering afsluiten?

Je dient binnen 15 dagen na aankoopdatum de apparatuur te verzekeren, hierna kunnen wij apparatuur niet meer
in dekking nemen. Apparatuur dient te allen tijde 100% in orde te zijn op het moment dat de verzekering wordt afgesloten.

 

Ik heb apparatuur gekocht en verzekerd, maar de apparatuur bleek bij thuiskomst niet te functioneren. Kan ik nog een wijziging doorgeven?

Wanneer in de fabrieksgarantieperiode de apparatuur door de fabrikant wordt omgeruild en er wijzigingen ontstaan, kun je dit schriftelijk aan ons doorgeven.
Je kunt dit doen onder vermelding van het certificaatnummer, maar als dit nog niet bekend is, volstaan adresgegevens ook.

 

Ik heb mijn toestel verkocht. Kan ik de verzekering overzetten?

Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden.

 

Ik heb een aankondigingsbrief ontvangen voor het verlengen van mijn telecomverzekering. Ik wil hier echter geen gebruik van maken.
Hoe kan ik dit annuleren?

Je kunt de verzekering schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer, bij voorkeur voor de 20ste van de maand.

Dit kun je doen per post, fax of e-mail of u kunt een groot kruis door de aankondigingsbrief zetten en deze aan ons retourneren.

 

Schademeldingen

Mijn iPhone is gestolen/vermist, wat moet ik doen?

Laat je simkaart bij de provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie.
De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.

 

Mijn apparatuur (geen mobiele telefoon) is gestolen, wat moet ik doen?

Je moet het schadeformulier met het originele politierapport (geen kopie) en een uitgebreide toedrachtsomschrijving aan Actua sturen.

 

Hoe kan ik mijn schade melden?

Je kunt hier de schade digitaal melden of je kunt een schadeformulier downloaden.
Indien gewenst, dien je de originele aankoopnota aan Actua te kunnen overleggen.

 

Ik heb al een politierapport gestuurd, maar er wordt nog een toedrachtsomschrijving gevraagd.

Actua vraagt toch nog een duidelijk verhaal over de gebeurtenis. Dit om nog een beter inzicht te kunnen krijgen in de situatie en om te oordelen of de schadevergoeding op een juise basis plaatsvindt. Een antwoord moet schriftelijk, per post, fax of e-mail aan ons worden verstuurd. Pas na ontvangst van een antwoord op de door ons gestelde vragen gaan wij verder met het behandelen van het dossier.

 

Mijn telefoon was kapot en ik heb het toestel aan jullie opgestuurd. Kan ik het toestel terugkrijgen?

Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op uw toestel en krijgt u deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kunt u uw toestel schriftelijk terugvragen.

 

Er zit een kras op mijn scherm is dit gedekt?

Nee, cosmetische schades zijn niet gedekt.

item11