Veelgestelde vragen

Algemeen

Opzeggingen dienen altijd schriftelijk te gebeuren onder vermelding van het certificaatnummer.
Bij automatische incasso’s is dit het betalingskenmerk wat op het bankafschrift is vermeld.
Opzeggen kan ook per e-mail naar wijzig@actua.org

De makkelijkste manier is om via je bank app op je telefoon of via internetbankieren de “terugboeken” functie te gebruiken.

Je kunt contact opnemen met de bank om de geïncasseerde premie terug te laten storten
binnen de hiervoor geldende maximale stornoperiode. Wij kunnen ook de premie terugstorten.
Wij maken echter het bedrag pas 8 weken na de incasso over in verband met de wettelijke stornoperiode
van 60 dagen waarin je de premie terug kan vorderen via je bank.

Je kunt je adreswijziging per e-mail doorgeven via wijzig@actua.org


Je verzekering

Je kunt de verzekering schriftelijk opzeggen onder vermelding van het certificaatnummer, bij voorkeur voor de 20ste van de maand.
Dit kun je doen per post, fax of e-mail of u kunt een groot kruis door de aankondigingsbrief zetten en deze aan ons retourneren.

Nee, dat is niet mogelijk. De verzekering is zowel product- als persoonsgebonden.

Wanneer in de fabrieksgarantieperiode de apparatuur door de fabrikant wordt omgeruild en er wijzigingen ontstaan, kun je dit schriftelijk aan ons doorgeven.
Je kunt dit doen onder vermelding van het certificaatnummer, maar als dit nog niet bekend is, volstaan adresgegevens ook.

Je dient binnen 15 dagen na aankoopdatum de apparatuur te verzekeren, hierna kunnen wij apparatuur niet meer
in dekking nemen. Apparatuur dient te allen tijde 100% in orde te zijn op het moment dat de verzekering wordt afgesloten.

De ingangsdatum van de verzekering is de aankoopdatum van de te verzekeren apparatuur.

In het digitale aanvraagformulier kun je een groot aantal dealers selecteren. Mocht de dealer waar jij je Apple apparatuur hebt aangeschaft hier niet bij staan, dan kun je op dit formulier ‘geen winkel/overige winkel selecteren’.


Schade

Nee, cosmetische schades zijn niet gedekt.

Wanneer wij de schade hebben vergoed, dan behouden wij het recht op uw toestel en krijgt u deze niet terug. Hebben wij de schade niet vergoed, dan kunt u uw toestel schriftelijk terugvragen.

Actua vraagt toch nog een duidelijk verhaal over de gebeurtenis. Dit om nog een beter inzicht te kunnen krijgen in de situatie en om te oordelen of de schadevergoeding op een juise basis plaatsvindt. Een antwoord moet schriftelijk, per post, fax of e-mail aan ons worden verstuurd. Pas na ontvangst van een antwoord op de door ons gestelde vragen gaan wij verder met het behandelen van het dossier.

Je moet het schadeformulier met het originele politierapport (geen kopie) en een uitgebreide toedrachtsomschrijving aan Actua sturen.

Laat je simkaart bij de provider blokkeren. Verder moet je binnen 48 uur na de diefstal/verlies/vermissing aangifte doen bij de politie.
De originele aangifte van het politierapport (geen kopie) moet je samen met een volledig ingevuld schadeaangifteformulier en een uitgebreide toedrachtsomschrijving naar Actua sturen.